Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
Megbukott a BKK, megbukott Vitézy Dávid
  2012-05-11 21:54:46, péntek
 
  Megbukott a BKK, megbukott Vitézy Dávid

2012, május 11 - 13:37


A fővárosi buszközlekedés az összeomlás határán van, mivel a BKK buszüzemeltetési koncepciójának szerves részét képező szolgáltatás-kiszervezés gyakorlatilag úgy akadt el, hogy soha nem is indult el. Bödecs Barnabást, a Jobbik országgyűlési képviselőjét kérdeztük a BKK-BKV körüli anomáliákról, buszkiszervezésről, és a lehetséges megoldásokról.

BödecsAz elhibázott tenderek miatt a BKK kétségbeesésében már az utolsó kohóérett Ikarusokat is forgalomba állítja, csak hogy biztosítsa a fővárosi tömegközlekedést. Hogyan jutottunk el idáig?

Nemrég került nyilvánosságra, hogy a BKK hiába hirdetett eredményt a VT Transman javára, 74 autóbusz továbbüzemeltetésére Budapesten áprilisban, a súlyos tartalmi hiba - megfelelő pénzügyi garancia hiánya - miatt kizárt másik pályázó, az Orangeways a Közbeszerzési Döntőbizottságnál megtámadta a döntést, így a VT Transmannal a BKK nem kötheti meg a szerződést. Az Orangeways City ráadásul nemcsak e kiírást támadta meg, hanem az összeset, köztük azokat is, melyek 150 új autóbusz üzemeltetésére vonatkoznak és folyamatban lévő státuszúak.

Ez a magyar közbeszerzési környezetet ismerve egyáltalán nem meglepő. Felkészületlen volt a BKK?

A Budapesti Közlekedési Központ előtt annak megalakulása óta ismert tény, hogy a Nógrád Volánnal 24 darab, valamint a VT Transmannal 74 darab autóbusz vonatkozásában fennállt üzemeltetési szerződések 2012. április 30-án lejárnak. A BKK vezetője, Vitézy Dávid e tény tudta ellenére magához vonta a szerződések megszűnése miatt kiírandó közbeszerzési eljárás alá eső pályázatok kiírásának jogát, noha a BKK joga erre csak 2012. január 1-től nyílt meg. A pályázatokat így rövid idő alatt, erőltetett ütemben bonyolították le majd hirdettek eredményt, hogy május 1-én ne maradjon alvállalkozói buszok nélkül a Főváros. A BKK vezetője nyilvánvalóan nem számolt annak időszükségletével, hogy a vesztes pályázók rendre fellebbeznek a döntés ellen.

Orangeways

Narancsköves út...


Ráadásul a Nógrád Volán - tisztázatlan okokból - nem is nyújtott be pályázatot, így 24 autóbusz eleve kiesett. Egyes vélemények szerint az állami vállalat, illetőleg az Orangeways City hátterében álló üzleti körök abban gondolkodtak, hogy nyertes pályázat esetén az Orangeways Citynek játszhatják át a Nógrád Volánnál szükségtelenné váló buszokat. Más vélemények szerint a kiemelkedő rombolási szintet felmutató Nógrád megyei áprilisi vonatirtás áll ezzel összefüggésben, hogy a Nógrád Volán a Budapestről kiszoruló buszokat helyben üzemeltethesse tovább a vonatok helyett.

A szerződéskötési jogát elvesztő BKV az utolsó pillanatban, április 30-án, közbeszerzési eljáráson kívül, a lehetséges értékhatárig ugyan 10 nappal meghosszabbította a VT Transmannal a szerződést, a kiesett Nógrád Volán buszok helyére pedig beállította a működésképtelen klímájú, részben nyitható ablakokkal sem rendelkező, nem honosított 12 darab Mercedes Citarot, de a szolgáltatási színvonal máris jelentősen romlott.

Felfüggesztették a menetrend alacsonypadlós kocsik közlekedtetésére vonatkozó járműbeosztását, tömegesek a hegyvidéki útvonalakon az öreg Ikarusok meghibásodásai, melyek a VT Transman kocsijai helyett közlekednek, és elkövesedett hűtőrendszerük miatt nem bírják a terhelést. A Citarok guruló szaunaként közlekednek, de az is előfordult, hogy szűk hegyvidéki útvonalra (141-es járat) IK 280-as csuklóst adtak ki egyéb hadra fogható jármű hiányában.

szauna

Kedvezményes, 320 forintos szauna


Mit tehet ebben a helyzetben a BKK?

Hírek szerint a Központ újabb 10 napos szerződéshosszabbítást kísérel meg a VT Transmannal az összeomlás elodázására, de ezzel sem húzza ki az iskolai szünet kezdetéig, mert további jogszerű hosszabbításra nem lesz módja, a KDB döntésére pedig - hiszen egy bonyolult ügyről van szó - minden bizonnyal hiába vár.

Mivel a BKV járműállománya a VT Transmann 74 darab busza kiváltására már nem rendelkezik tartalékkal, borítékolható, hogy május 20-tól járatritkításokra, összevonásokra kerülhet sor.

Miközben a hazai cégek a megrendelések hiányától szenvedve a csőd szélén egyensúlyoznak, a gyártókapacitások szabadok, használt nyugati buszokra a mégis van pénze a fővárosnak.

Nincs két hete, hogy a Jobbik az új autóbusz üzemeltetési tenderek kiírásának tartalma miatt tiltakozott, hiszen azok feltételrendszere nyilvánvalóan import autóbuszokra íródott, a potenciális pályázók ilyenekkel versenyezhetnek, a magyar gyártó(k) indulását a feltételrendszer megakadályozta. Történt ez akkor, amikor a legnagyobb, még működő magyar gyártó, a Kravtex győri és mosonmagyaróvári telepén mintegy 90 darab, elsősorban helyközi forgalomra alkalmas autóbusz áll eladatlanul azért, mert a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a közösségi közlekedés átalakítására hivatkozva a Volánok számára járműbeszerzési céllal megnyitott hitelkeret lehívását hónapokkal ezelőtt megtiltotta.

Magyar busz

Magyar busz senkinek sem kell?

Németh Lászlóné miniszter, a Kravtex lehetséges csődjét bemutató kormánypárti képviselői kérdésre megerősítette, hogy ősz előtt nem is fogja megváltoztatni döntését. Jellemző, hogy a Fidesz képviselője hálásan megköszönte a miniszterasszony válaszát, pedig bőven lehetséges, hogy a Kravtex nem lesz képes ezt a legalább fél évet kivárni, csődbe megy, dolgozói, mérnökei elveszítik állásukat, a legyártott buszokat pedig a felszámoló kótyavetyélheti el. Így támogatja a kormány a magyar járműipar megerősítését, a munkahelyteremtést.

Mi a megoldás? Vissza kell vonni ezt a buszüzemeltetési modellt?

A Jobbik álláspontja szerint a korábban is kétséges eredménnyel kecsegtető, mostanra azonban látványosan megbukott ,,új autóbusz-üzemeltetési modellt" vissza kell vonni, a BKK szakmailag megbukott vezetőjét, Vitézy Dávidot le kell váltani. A Vitézy-modell ugyanis nem szól másról, mint a buszágazat meghatározó részének magánkézbe történő átjátszásáról oly módon, hogy e magánkéz mögött még tőke sincs, csak a közpénz után való intenzív ácsingózás. Menne az autóbuszvonalak mellett egy buszgarázs is, épp úgy, és nyilván hasonló ,,eredménnyel", mint amit a Fidesz a Volánbusz reorganizációs programját felülvizsgáló országgyűlési bizottságban jelenleg nagy vehemenciával az ,,elmúlt 8 év bűnei" részeként vizsgál.

Mi a baj a pályázó cégekkel? Valóban alkalmatlanok a buszok üzemeltetésére?

A megalapozó tanulmányban maga a BKK ismeri el, hogy végeredményben olcsóbb vagy drágább lesz -e a szolgáltatás fajlagos értéke, a verseny intenzitásától is függ." Az ,,intenzív" versenyben a kivéreztetett VT Transmann mellett a ,,tőkementes" Orangeways City és Color Tours küzdenek vállvetve.

Tőkéjük ugyan nincs, üzemeltetési gyakorlata az előbbinek csak egy 2 milliárdos köztartozást felhalmozó, épp NAV adóregisztrációs eljárás alá vont szétváló cégben van, de sebaj. Ha drága lesz, legyen drága, fő, hogy az nyerjen, akit szeretünk. A közösségi tulajdonban álló cég meg romoljon tovább.

A megoldás új autóbuszok bérlése a magyar gyártóktól, vagy azok konzorciumban történő működtetése. A BKK tanulmányában ugyan elutasítja ezt a megoldást, de érvei rendkívül gyengék, hiteltelenek. Így fogalmaz: ,,Mivel ilyen nagyságrendű járműbérlésről az autóbusz-ágazatban nem állnak rendelkezésre információk (ismereteink szerint egyedül a légitársaságok alkalmazzák általánosan ezt a megoldást repülőgépek bérlésére), így ez a megoldás számos kockázata miatt nem javasolt, csak átmeneti megoldásként jöhet szóba." A légitársaság példa igen jó. Csúcságazat, tartósan működni képes ilyen feltételek között. Az eladósodott Malév csődjét és szomorú végét sem a lízingelt gépek okozták, hanem az MSZP-SZDSZ és a Fidesz kormányok politikai, gazdasági dilettantizmusa, és önös érdekei.

buszkiállitas


A BKK szerint ,,üzemeltetési szempontból kritikus több száz jármű egyszerre történő állományba vétele".

Kiszervezés esetén az újdonsült üzemeltető - amelynek működésére, gazdálkodására még befolyása sincs a megrendelőnek - nem szintén egyszerre veszi állományba több száz járművet? Bizton kijelenthetjük: A buszok és buszgarázs tőkehiányos magánvállalkozónak történő kiszervezése ilyen volumenben (300 járműről van szó, csak az új buszok tekintetében) jóval nagyobb kockázattal jár, mint a bérlés vagy a gyártókkal való konzorcium. A magánvállalkozó bármikor csődbe mehet, viszi a bank a lízingelt buszait. És Budapest közlekedés nélkül marad. Nem lesz Budapesten, sőt egész Magyarországon sem másik bevethető 300 busz, és nem lesz másik buszgarázs. Nem lesz BKV-s autóbusz vezető sem.

Mik lehetnek akkor a kitörési pontok ebből a helyzetből?

A Jobbik ezért felszólítja a Fővárosi Önkormányzatot, és a BKK - remélhetőleg új - vezetését, haladéktalanul kezdjék meg a tárgyalásokat a hazai, működő autóbuszgyártókkal, hogy a BKV tőlük kellő számban és időben, azaz az őszi iskolakezdéstől folyamatosan növekvő számban bérelhessen újonnan gyártott magyar autóbuszokat, avagy alkothasson olyan - a debreceni modellhez hasonló - konzorciumot velük, amely biztosítja a tőlük származó autóbuszok akadálytalan, és EU-bürokráciától mentes beszerzését. Felszólítjuk a kormányt, hogy haladéktalanul nyissa meg a Volán vállalatok autóbusz beszerzéseit támogató hitelkeret lehívásának lehetőségét annak érdekében, hogy a Kravtex Kft telephelyén felhalmozott 90 db új autóbusz forgalomba állhasson. Felkérjük a Volán vállalatok vezetőit, hogy az újonnan beszerzett Credo autóbuszokkal azonos számban bocsássanak a főváros rendelkezésére a városi forgalomra is alkalmas régi autóbuszokat, hogy Budapest autóbusz-közlekedése az új autóbuszok fokozatos forgalomba állásáig fenntartható maradjon.

BB - barikad.hu


http://barikad.hu/megbukott_a_bkk_megbukott_vitezy_david-20120511
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Címkék: feltételrendszer, tömegközlekedést, felfüggesztették, kétségbeesésében, miniszterasszony, buszüzemeltetési, közlekedtetésére, mosonmagyaróvári, adóregisztrációs, járműbeszerzési, dilettantizmusa, autóbuszvonalak, magánvállalkozó, iskolakezdéstől, járműbeosztását, kótyavetyélheti, szerződéskötési, versenyezhetnek, működésképtelen, rendelkezésére, intenzitásától, üzemeltetésére, felkészületlen, végeredményben, összefüggésben, üzemeltethesse, reorganizációs, járműbérlésről, gazdálkodására, vonatkozásában, szükségtelenné, hűtőrendszerük, légitársaságok, megváltoztatni, buszközlekedés, megakadályozta, fővárosi buszközlekedés, összeomlás határán, lehetséges megoldásokról, utolsó kohóérett, fővárosi tömegközlekedést, súlyos tartalmi, magyar közbeszerzési, szerződések megszűnése, vesztes pályázók, döntés ellen, állami vállalat, kiemelkedő rombolási, vonatok helyett, szerződéskötési jogát, utolsó pillanatban, lehetséges értékhatárig, Vitézy Dávid, Bödecs Barnabást, Közbeszerzési Döntőbizottságnál, Orangeways City, Budapesti Közlekedési Központ, Nógrád Volánnal, Nógrád Volán, Orangeways Citynek, Nógrád Volánnál, Mercedes Citarot, Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Németh Lászlóné, Vitézy Dávidot, Color Tours, Fővárosi Önkormányzatot, Kravtex Kft,
Új komment
Kérjük adja meg a TVN.HU rendszeréhez tartozó felhasználónevét és jelszavát.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak kommentet,
amennyiben még nem rendelkezik TVN.HU hozzáféréssel: Klikk ide!
Felhasználónév:
Jelszó:
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Belétünk a Sárkány évébe, béke vagy nagyobb háború vár ránk?
Még zöld a chili paprikám, ha beviszem a lakásba tovább fejlődik?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
még több kérdés
Blog Címkék
Egyik kedvenc festőm Fernando ...  A föld szépségéért  Facebookon kaptam  A legnagyobb hiánycikk manapsá...  Gaál Viktor gondolata  A hét szűk esztendő  Életművészet  Ha így haladunk...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Föld napja április 22  Jó éjszakát  Jó éjszakát  A hét szűk esztendő  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  A könnyek összegyűjtése  Az udvariasság alapja: önismer...  Facebookon kaptam  Minden gyerek jó.  Ma a legtöbb civilizált ember ...  Facebookon kaptam  Szent György napi hiedelmek, s...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Rögtön puha Mézes Krémes  Április 22. a Föld napja,  Facebookon kaptam  Ha így haladunk...  Különös!  Facebookon kaptam Krisztinától  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Aki a sorsa útján jár, gyakran...  A keserű igazság  Az idő elsodorja létezésünk  Föld napja április 22  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Sokkal bölcsebb a természet,  Gárdonyi Géza - Április végén  Zilahy Lajos gondolata  Facebookon kaptam Mírjam barát...  Minden gyerek jó.  Alvó cica  Két tekintet van  Facebookon kaptam Krisztinától  Környezetvédelem  képre írva  Ma a legtöbb civilizált ember ...  A könnyek összegyűjtése  Jó éjt  Föld napja április 22  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Paul David Tripp Április 25  Emberként automatikusan értéke...  Beney Zsuzsa  Naplemente  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  802 esztendeje, 1222. április ...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Ázzal aki csak szép  A legnagyobb hiánycikk manapsá...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Krisztinától  A hét szűk esztendő  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Krisztinától  Föld napja április 22  Bella István: Zsoltár  Facebookon kaptam  Föld napja április 22  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Fodor Ákos költő,  Facebookon kaptam  Idézetek a barátságról  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Cs Ildikótól  Április 22. a Föld napja,  Mindenünk, amink van, amit sze...  Facebookon kaptam  Gondolatok az életről és szere...  Az udvariasság alapja: önismer...  Jékely Zoltán: Szent György-k...  Környezetvédelem  Őrangyalod, ha vigyáz rád...  Alakot vált... 
Bejegyzés Címkék
fővárosi buszközlekedés, összeomlás határán, lehetséges megoldásokról, utolsó kohóérett, fővárosi tömegközlekedést, súlyos tartalmi, magyar közbeszerzési, szerződések megszűnése, vesztes pályázók, döntés ellen, állami vállalat, kiemelkedő rombolási, vonatok helyett, szerződéskötési jogát, utolsó pillanatban, lehetséges értékhatárig, kiesett Nógrád, működésképtelen klímájú, szolgáltatási színvonal, menetrend alacsonypadlós, hegyvidéki útvonalakon, öreg Ikarusok, összeomlás elodázására, iskolai szünet, bonyolult ügyről, hazai cégek, megrendelések hiányától, csőd szélén, gyártókapacitások szabadok, potenciális pályázók, magyar gyártó, feltételrendszer megakadályozta, közösségi közlekedés, miniszterasszony válaszát, legyártott buszokat, felszámoló kótyavetyélheti, magyar járműipar, buszüzemeltetési modellt, buszágazat meghatározó, közpénz után, autóbuszvonalak mellett, pályázó cégekkel, buszok üzemeltetésére, megalapozó tanulmányban, szolgáltatás fajlagos, verseny intenzitásától, előbbinek csak, közösségi tulajdonban, magyar gyártóktól, légitársaságok alkalmazzák, megoldást repülőgépek, megoldás számos, légitársaság példa, eladósodott Malév, lízingelt gépek, újdonsült üzemeltető, megrendelőnek &#8211, bérlés vagy, gyártókkal való, magánvállalkozó bármikor, lízingelt buszait, kitörési pontok, őszi iskolakezdéstől, debreceni modellhez, tőlük származó, újonnan beszerzett, főváros rendelkezésére, városi forgalomra, feltételrendszer, tömegközlekedést, felfüggesztették, kétségbeesésében, miniszterasszony, buszüzemeltetési, közlekedtetésére, mosonmagyaróvári, adóregisztrációs, járműbeszerzési, dilettantizmusa, autóbuszvonalak, magánvállalkozó, iskolakezdéstől, járműbeosztását, kótyavetyélheti, szerződéskötési, versenyezhetnek, működésképtelen, rendelkezésére, intenzitásától, üzemeltetésére, felkészületlen, végeredményben, összefüggésben, üzemeltethesse, reorganizációs, járműbérlésről, gazdálkodására, vonatkozásában, szükségtelenné, hűtőrendszerük, , ,
2024.03 2024. április 2024.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 5712
  • e Hét: 19942
  • e Hónap: 31053
  • e Év: 184549
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.